تفاوت تور باتومی و تور تفلیس

به گزارش کالارنا، شاید شما هم برای تعطیلات قصد داشته باشید بین دو شهر باتومی یا تفلیس یکی را برای سفر انتخاب کنید، اما نتوانید تصمیم آخر را بگیرید. اگر بعد از اطلاع از قیمت تور باتومی یا تفلیس برای انتخاب گزبنه بهتر مردد هستید، پیشنهاد می کنم که تا انتها این صفحه همراه من بمانید. در ادامه کمی بیشتر با این دو شهر آشنا می شویم تا به شکل بهتری برای سفر خود تصمیم بگیرید و چمدان ها را برای تفلیس یا باتومی ببندید.

تفاوت تور باتومی و تور تفلیس

کمی درباره باتومی و تفلیس

در کشور گرجستان جاذبه های گردشگری متعددی وجود دارد. در این میان اگر می خواهید بعد از اطلاع از قیمت تور باتومی و تفلیس بین این دو شهر گزینه بهتر را انتخاب کنید، شاید بد نباشد قبل از هر چیز کمی درباره آن ها بدانید. شهر باتومی و تفلیس محبوب ترین شهرهای گردشگری گرجستان هستند که امکانات تفریحی و رفاهی منحصر به فردی در آن ها وجود دارد. درعین حال ویژگی های مجذوب نماینده هرکدام از این دو شهر باعث شده تا مقاصد مجذوب نماینده و توریستی در گرجستان تبدیل شوند.

باتومی یا تفلیس؟ کدام برای سفر بهتر است؟

اگرچه این دو شهر گردشگری شباهت های بسیاری به هم دارند، اما تفاوت های آن ها باعث ایجاد تمایزاتی می گردد و بهتر است قبل از اقدام به سفر با این تفاوت ها آشنا باشید. اولین موضوع نیز این است که قبل از بستن چمدان ها به این سوال پاسخ دهید که هدف شما از سفر به باتومی و تفلیس چیست.

اگر می خواهید تعطیلاتی دلپذیر در سواحل زیبای گرجستان را تجربه کنید و از جاذبه های گردشگری مدرن تماشا کنید، پیشنهاد می کنیم باتومی را در صدر لیست خود برای سفر قرار دهید. اما درصورتی که می خواهید بیشتر با فرهنگ و پیشینه گرجستان آشنا شوید و از جاذبه های متعدد آن بازدید نمایید، تفلیس یک انتخاب عالی خواهد بود. درعین حال جالب است بدانید که شباهت های بین باتومی و تفلیس از نظر گردشگری زیاد است؛ اما از نظر هزینه، سفر به تفلیس کمی مقرون به صرفه تر خواهد بود.

آب و هوای کدام شهر بهتر است؟

قبل از این که به باتومی یا تفلیس سفر کنید، آشنایی محدود با شرایط اقلیمی و آب وهوایی آن ها اهمیت دارد تا بتوانید برترین زمان برای سفر را انتخاب کنید. با توجه به اینکه شهر باتومی یک شهر ساحلی است و در کنار دریای سیاه واقع شده، به عنوان مرطوب ترین شهر در کشور گرجستان شناخته می گردد. به عبارتی دیگر باید گفت که بارش برف در این شهر به ندرت اتفاق می افتد و به طور میانگین دمای هوای باتومی بین 20 الی 25 درجه سلسیوس است. به همین علت شهر باتومی یکی از برترین مقاصد گردشگری و سفر در تمام طول سال است تا بتوانید در هر زمانی از اقامت در آن لذت ببرید. اما شهر تفلیس از نظر آب وهوایی شرایطی کاملا متفاوت دارد. این شهر دارای هوایی کوهستانی است و در فصل های گرم سال و هوای بسیار گرمی دارد. علاوه بر آن در فصل های سرد و خنک سال نیز بارش برف و باران در آن زیاد است. به عبارتی دیگر می توان اینطور گفت که آب وهوای تفلیس ترکیبی از هوای سرد و خشک قفقاز و رطوبت دریای سیاه است.

برترین زمان سفر به باتومی یا تفلیس

بعد از اطلاع از شرایط آب وهوایی این دو شهر می توان برای سفر در زمان بهتر تصمیم گرفت. برترین زمان سفر به تفلیس ماه می تا ژوئن و سپتامبر است. به همین علت بهتر است ماه اردیبهشت تا خرداد و شهریور تا مهر ماه را برای سفر خود در نظر بگیرید. بعلاوه پاییز زمان خوبی برای سفری دلپذیر به تفلیس است. این شهر در فصل پاییز شاهد هوایی خنک و مرطوب است و کشاورزان محصولات خود را برداشت می نمایند. بنابراین در مسیر جاده ها نیز شاهد طبیعتی زیبا از برداشت محصولات خواهید بود.

برای سفر به شهر باتومی می توانید ماه ژوئن تا اویل سپتامبر یعنی خرداد تا اوایل مهرماه را انتخاب کنید. باتومی شهری دارای هوای معتدل و مطلوب است که در تابستان هوای گرم و مناسبی دارد و برترین مقصد برای تفریحات آبی است. با توجه به این موضوع اگر با گرمای هوا مسئله ای ندارید یا علاقمند به ورزش های آبی هستید، مرداد ماه را برای سفر به این شهر انتخاب کنید.

باتومی و تفلیس چقدر از هم فاصله دارند؟

شاید به این موضوع فکر می کنید که در سفر به باتومی، گذری به تفلیس هم داشته باشید تا بتوانید جاذبه های هر دو شهر را از نزدیک ببینید. با توجه به این تصمیم بهتر است فاصله دو شهر را از هم بدانید. به طور کلی تفلیس در شرق گرجستان واقع شده و باتومی در غرب این کشور است. درواقع باتومی در نزدیکی دریای سیاه است و سواحل زیبایی دارد. فاصله بین شهر تفلیس و باتومی هم حدود 263 کیلومتر است و یک جاده 358.4 کیلومتری بین این دو شهر کشیده شده که مسیر دسترسی آن ها را به هم راحت می نماید.

درعین حال اصلی ترین وسیله حمل ونقل عمومی که بین این دو شهر وجود دارد، قطار است که هزینه آن با توجه به نوع قطار و خدمات، حدود 6 الی 20 دلار می گردد. این قطار سه بار در روز بین این دو شهر تردد می نماید و فاصله زمانی آن ها از هم در سفر ریلی حدود 5 ساعت است. البته با استفاده از اتوبوس های بین شهری می توانید سفری مقرون به صرفه تر را تجربه کنید، اما برای سفری سریع در کمترین زمان بهتر است به سراغ سفر با هواپیما بروید.

منبع: همگردی
انتشار: 29 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1403 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2572

به "تفاوت تور باتومی و تور تفلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت تور باتومی و تور تفلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید