خانه ارزان می گردد؟ ، آخرین میانگین قیمت ها در بازار ملک تهران

به گزارش کالارنا، خبرنگاران : فرایند صعودی قیمت ها در بازار مسکن از ابتدای سال جاری حدود 8 میلیون تومان به میانگین قیمت مسکن در شهر تهران افزوده است.

خانه ارزان می گردد؟ ، آخرین میانگین قیمت ها در بازار ملک تهران

به گزارش خبرنگاران به نقل از میزان، فرایند صعودی قیمت ها از ابتدای سال جاری بازار مسکن را نشانه رفته و با شیب نسبتا تندی در حال طی کردن راستا خود است.این طور که آمارهای رسمی از قیمت مسکن شهر تهران نشان می دهد در فرودین سال 99 قیمت میانگین آپارتمان در تهران نسبت به اسفند سال گذشته با کاهش 2 درصدی به 15 میلیون و 300 هزار تومان رسید.

فرایند نزولی قیمت ها عمر چندانی نداشت چرا که اردیبهشت ماه هر متر مربع آپارتمان در شهر تهران با رشد 11 درصدی به رقم 16 میلیون و 970 هزار تومان رسید.

خردادماه نیز رشد 11 درصدی قیمت ها را در بازار مسکن به همراه داشت و قیمت هر متر مربع آپارتمان به 18 میلیون و 950 هزار تومان نزدیک شد.در تیرماه فرایند صعودی قیمت ها متوقف نشد و با رشد 10 درصدی قیمت هر مترمربع آپارتمان از 20 میلیون تومان عبور کرد.

آخرین آمار منتشر شده از قیمت مسکن نشان می دهد که قیمت هر متر مربع آپارتمان در تهران با رشد 10 درصدی قیمت در مردادماه به 23 میلیون و 110 هزار تومان رسیده است.

آنالیز ها نشان می دهد قیمت آپارتمان در مرداد 99 نسبت به مرداد 98 با رشد 77 درصدی از 13 میلیون و 252 هزار تومان به 23 میلیون و 107 هزار تومان رسیده که حدود 10 میلیون تومان افزایش را به ثبت رسانده است.

به طور متوسط بازار مسکن از ابتدای سال جاری در هر ماه با رشد 10 درصدی قیمت ها روبرو بوده است و طی مدت 5 ماه میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان با افزایش حدود 8 میلیونی قیمت روبرو شده است.

اقدام موثری در بازار مسکن صورت نگرفته است

به همین دلیل احمدرضا سرحدی کارشناس بازار مسکن در مورد فرایند صعودی قیمت ها در بازار مسکن اظهار کرد: قیمت نهاده های ساختمانی از جمله سیمان و آهن در مدت اخیر با فرایند افزایشی همراه بوده است از این رو تاثیر مستقیمی بر قیمت مسکن در بازار داشته است.

وی با بیان اینکه برای کنترل بازار مسکن و قیمت ها اقدام موثری صورت نگرفته است گفت: با این فرایند افزایشی قیمت ها اگر اقدام موثری در بازار مسکن صورت نگیرد فرایند صعودی قیمت ها در ماه های آینده نیز ادامه خواهد یافت.

کارشناس بازار مسکن در مورد تاثیر اقدامات اجرا شده برای کنترل بازار مسکن گفت: اقدامات اجرا شده از جمله ارسال پیامک برای مالکان خانه های خالی برای کنترل بازار مسکن تا به امروز اثری بر بازار نداشته و یا اینکه اثرات آن فعلا قابل رویت نیست.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1464

به "خانه ارزان می گردد؟ ، آخرین میانگین قیمت ها در بازار ملک تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه ارزان می گردد؟ ، آخرین میانگین قیمت ها در بازار ملک تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید