طرز تهیه دسر لوتوس برای ماه رمضان

به گزارش کالارنا، دسر لوتوس با مخلوط خامه و پنیر تهیه می شود.

طرز تهیه دسر لوتوس برای ماه رمضان

دسر لوتوس یک دسر بین المللی است که از کرم و بیسکوییت لوتوس بدست می آید. این دسر به صورت لایه ای با مخلوط خامه و پنیر و مخلوط بیسکوییت و کرم تهیه می شود که بسیار خوشمزه است.

پیشنهاد می شود این دسر زیبا را به صورت تک نفره در ظروف کوچک تهیه نمود و تزیین کرد. این دسر را می توان در جشن های تولد و مهمانی ها سرو نمود.

کرم لوتوس به مقدار لازم

بیسکوییت لوتوس به مقدار لازم

خامه صبحانه 1 پاکت

پنیر خامه ای 350 گرم

پودر شکر به مقدار لازم

پودر خامه 2 قاشق غذا خوری

برای تهیه دسر لوتوس مجلسی در ابتدای کار، مقداری از بیسکوییت لوتوس را درون آسیاب یا غذا ساز می ریزیم تا پودر شود. سپس در یک کاسه، بیسکوییت پودر شده را به کرم لوتوس اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

توجه داشته باشید که کرم لوتوس در لوازم قنادی فروشی ها و سوپر مارکت های خارج از کشور به راحتی یافت می شود. البته مطمئنا در برخی فروشگاه های مخصوص لوازم قنادی داخل کشور هم بتوانید آنرا پیدا کنید.

در این مرحله یک کاسه دیگر برداشته و خامه و پنیر را درون آن می ریزیم و کمی ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند. سپس شکر را اضافه کرده و با هم با همزن می زنیم تا یکدست شود. اگر فرم گرفت که نیازی به پودر خامه نیست.

در صورتی که مواد به خوبی فرم نگرفت، کمی پودر خامه حدود دو تا 4 قاشق غذا خوری به مخلوط اضافه کرده و با همزن چند دقیقه مواد را می زنیم تا فرم بگیرد. توحه داشته باشید که معمولا از ظرف های تک نفره برای این دسر استفاده می شود.

البته برای شیک تر شدن دسر می توان از شیشه های کوچک مربایی یا دنت استفاده کرد. یک لایه از مخلوط کرم لوتوس می ریزیم. لایه دوم را از مخلوط پنیر و خامه استفاده می کنیم. مجدد این لایه ها را یکی در میان تکرار می کنیم تا ظرف پر شود.

در آخر، یک بیسکوییت لوتوس روی آن جهت تزیین قرار می دهیم. می توان با استفاده از شکلات رنده شده یا ترافل های رنگی آن را تزیین کرد. سپس درون یخچال قرار می دهیم تا به خوبی استراحت کند. حدود 4 تا 6 ساعت زمان برای استراحت کافی است.

منبع: ایسکانیوز

منبع: فرادید
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2327

به "طرز تهیه دسر لوتوس برای ماه رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه دسر لوتوس برای ماه رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید