طرز تهیه پیتزا سبزیجات خانگی با تزیین بچگانه

به گزارش کالارنا، شما هم فکر می کنید کودکتان میانه ای با سبزیجات ندارد و از کدو و فلفل دلمه ای فراری است؟ شاید بی میلی او به خوردن این سبزیجات به طعم آنها ربط ندارد و مشکل اصلی، شیوه طبخ و حتی آرایش این سبزیجات سالم در بشقاب غذای اوست. ما به شما یک روش ساده و خلاقانه را برای آماده کردن یک غذای سبزیجاتی سالم آموزش می دهیم. اگر شما هم نگران تغذیه کودکتان هستید و در کنار غذاهای غنی شده آماده، به تهیه میان وعده های خانگی فکر می کنید، این دستور پخت را امتحان کنید. شما در کمتر از نیم ساعت می توانید این پیتزا سبزیجات خانگی را آماده کنید و با چیدمان خاص مواد روی نان پیتزا، انگیزه فرزندتان برای خوردن سبزیجات بیشتر را هم بالا ببرید.

طرز تهیه پیتزا سبزیجات خانگی با تزیین بچگانه
  • مواد لازم برای خمیر پیتزا

  • مواد لازم برای سس گوجه فرنگی

  • مواد لازم برای پیتزا

آرد چند منظوره 150 گرم

آرد سفید 350 گرم

پودر مخمر یک و نیم قاشق چای خوری

نمک نصف قاشق چای خوری

روغن زیتون یک قاشق غذاخوری

کنسرو گوجه فرنگی یک عدد

سیر یک بوته کوچک

پودر آویشن یک قاشق چای خوری

کنسرو ذرت شیرین بدون نمک یک عدد

پنیر چدار و موزارلا رنده شده 160 گرم

فلفل دلمه رنگارنگ دو قاشق غذاخوری

کدو یک عدد

گوجه گیلاسی 10 عدد

زیتون بی هسته یک مشت

  • طرز تهیه پیتزا سبزیجات خانگی

مرحله اول

برای تهیه خمیر ، هر دو نوع آرد را در یک کاسه بزرگ بریزید، سپس مخمر و نمک را هم اضافه کنید. وسط آرد های داخل ظرف را گود کنید و 400 میلی لیتر آب گرم و روغن زیتون را در آن گودال کوچک ریخته و آرام آرام مواد تر را با آرد مخلوط کنید. حاصل این ترکیب، یک خمیر نرم و مرطوب می گردد.

خمیر سبکی که آماده نموده اید را پنج دقیقه ورز دهید. سپس روی آن را با یک پاکت فریزر بپوشانید و خمیر را کنار بگذارید.

مرحله دوم

برای تهیه سس ، گوجه فرنگی، سیر و آویشن را در مخلوط کن بریزید و دستگاه را روشن کنید. سس شما به همین سادگی حاضر می گردد.

مرحله سوم

فر را روی 220 درجه سانتی گراد روشن کنید و منتظر بمانید تا کمی گرم گردد. در همین فاصله مواد روی پیتزا را آماده کنید. گوجه گیلاسی ها و زیتون ها را از وسط نصف کنید، کدوها را تا اندازه ای باریک حلقه کنید و فلفل دلمه ای ها را هم نگینی خرد کنید.

مرحله چهارم

خمیر را به چند گلوله تقسیم کنید و هر کدام را به شکل نان با وردنه صاف کنید. مراقب باشید نان تان را بیش از اندازه ضخیم تهیه نکنید. چراکه بعد از حرارت دیدن کمی ضخیم تر می گردد. نان پهن شده را در سینی چرب شده قرار دهید و روی آن یک لایه از سسی که آماده نموده اید بریزید. حالا می توانید پنیر را روی نان بریزید و مواد را روی اضافه نموده و به شکل دلخواهتان به آنها شکل دهید. ما روی این پیتزا یک آدمک را آماده نموده ایم اما شما می توانید ایده های خاص تری را برای هر پیتزا به کار ببرید.

مرحله پنجم

بعد از حدود 10 دقیقه خمیر پیتزای شما به نان تردی تبدیل می گردد. آن را از فر بیرون بیاورید و با باقی مانده سس تزیین کنید. این رویه را برای بقیه پیتزاها هم تکرار کنید. در صورت تمایل می توانید هر پیتزا را با یک طعم آماده کنید و روی یکی از آنها گوشت استیکی گریل شده بریزید و یکی دیگر را هم با فیله مرغ و قارچ طعم دار شده آماده کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 887

به "طرز تهیه پیتزا سبزیجات خانگی با تزیین بچگانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پیتزا سبزیجات خانگی با تزیین بچگانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید