نوزادان اصول اولیه گرامر را متوجه می شوند

به گزارش کالارنا، محققان دانشگاه پاریس در مطالعه اخیرشان اظهار نموده اند نوزادان 8 ماهه نیز میتوانند اصول اولیه گرامر را درک نمایند.

نوزادان اصول اولیه گرامر را متوجه می شوند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از دیلی میل، دانشمندان می گویند نوزادان 8 ماهه می توانند اصول اولیه دستور زبان را قبل از آغاز صحبت درک نمایند.

محققان فرانسوی اخیرا 175 کودک هشت ماهه فرانسوی را آزمایش کردند و برای آنها یک نوار زبان پخش کردند و مشاهده کردند هنگام گوش دادن به آن نوارها به اشکال مرتبط نیز نگاه مینمایند پس از آن محققان دریافتند نوزادان بین محتوا کلمات و دستور ونقش آنها تفاوت قائل هستند.

کلمات دستوری (Function words) شامل ضمایر یا حروف اضافه است ، در حالی که کلمات محتوایی شامل اسم، فعل و صفت هستند.

جودیت گرویان (Judit Gervain) نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه پاریس گفت: اغلب اعتقاد بر این است که دستور زبان چیز پیچیده ای است اما بچه ها تا سن دو سالگی کلمات بسیاری یاد می گیرند.

وی ادامه داد: طی این مطالعه ما دریافتیم که آنها همزمان با آغاز به یادگیری کلمات ، آغاز به یادگیری گرامر نیز می نمایند.

دکتر گراوین شرح داد: ما از روش ترجیح نوبت سر (head turn preference procedure) استفاده کردیم که طی آن نوزادان یک جا می نشینند و به دایره های بلندی که در جلوی آنها و در هر طرف واقع شده است، نگاه مینمایند سپس ما در آن لحظه اندازه گیری کردیم که یک کودک چند لحظه برای دیدن دایره وقت میگذارد و میزان توجه آنها را اندازه گیری کردیم و دریافتیم که نوزادان قادر به درک اصول اولیه گرامر هستند .

این محققان تاکید کردند: یافته های ما نشان می دهد که نوزادان هشت ماهه نسبت به فرکانس و اطلاعات موقعیت در ورودی زبان حساس هستند. علاوه بر این، آنها از این اطلاعات برای ایجاد درک دستور زبان ابتدایی استفاده می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1149

به "نوزادان اصول اولیه گرامر را متوجه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوزادان اصول اولیه گرامر را متوجه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید