چین از آمریکا خواست اشتباهات سال های اخیر خود را اصلاح کند

به گزارش کالارنا، یک مقام بلندپایه وزارت خارجه چین در گفتگوی تلفنی با بلینکن خواست تا واشنگتن اشتباهات سال های اخیر خود را اصلاح کند و به اصل چین واحد احترام بگذارد.

چین از آمریکا خواست اشتباهات سال های اخیر خود را اصلاح کند

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل ازخبرگزاری فرانسه، یانگ جیچی، یک مسئول بلندپایه وزارت امور خارجه چین در گفتگویی تلفنی با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد هنگ کنگ، سین کیانگ و تبت امور داخلی چین محسوب می شوند و هیچ نیروی خارجی اجازه دخالت در آن را ندارد.

وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه آدینه پس از تماس تلفنی با یانگ جیچی، یک مسئول بلندپایه وزارت امور خارجه چین در صفحه توئیتر خود اعلام کرد از چین خواسته است به حقوق اویغور ها و حقوق بشر در تبت و هنگ کنگ احترام بگذارد.

سفارت چین در آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد دیپلمات ارشد چین از آمریکا خواسته است اشتباهات سال های اخیر خود را اصلاح کند. یانگ جیچی همچنین از واشنگتن خواست کاملا به اصل چین واحد که پکن براساس آن تایوان را به عنوان یکی از استان های خود می داند، پایبند باشد.

وی اعلام کرد: مسئله تایوان مهمترین و حساس ترین مسئله در روابط بین چین و آمریکاست.

جمهوری خلق چین جزیره 23 میلیون نفری تایوان را یکی از استان های خود و بخش جدایی ناپذیر قلمروی خود می داند و با مداخله های گاه و بیگاه واشنگتن در امور این جزیره به شدت مقابله می نماید.، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1757

به "چین از آمریکا خواست اشتباهات سال های اخیر خود را اصلاح کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از آمریکا خواست اشتباهات سال های اخیر خود را اصلاح کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید